Konfliktuskezelés a Csehimindszenti Mindszenty József Általános Iskolában
A témahét előkészítéséhez az osztályfőnöki órák adtak megfelelő színhelyet. A pedagógusok feladata volt, hogy tisztázzák a diákokkal a konfliktus, a bántalmazás fogalmát, beszéljenek a ténylegesen kiváltott érzelmekről.
A témahét és az iskola legfőbb célja volt a tanulók konfliktus kezelő képességének fejlesztése. Játékos formában, pszichológusok segítségével adtak nekik megoldási lehetőségeket a konfliktusok kezelésére.
A témahét első napján szakpszichológus igazán élménydús és tanulságos foglalkozásokkal lepte meg a diákokat.
A konfliktuskezelés témaköréhez hozzátartozott a diákok részéről magukénak érzett, a témához kapcsolódó kisfilmek megtekintése, átbeszélése, megoldások keresése egy-egy adott szituációra.
A harmadik nap önismereti tréninggel telt az iskolában: „Milyennek látom magamat és milyennek másokat?” mottó alatt. Ezt a nehezen megközelíthető és törékeny témát akár szerepjátékkal, akár hátukra akasztott „addig hófehér” papírtányérral értették meg igazán, amikor minden csoporttárs a másik tányérjára csak a jó dolgokat írhatta fel, hiszen mindenkiben lakozik értékes tulajdonság, csak sokat kell hangsúlyozni.